Itinerari Eixample

El segon dia ens tocava anar cap a l'eixample, un altre dels barris més emblemàtics de Barcelona sobretot per els seus edificis i La Pedrera de Gaudí. Per estar a les 8:30h al punt de trobada vàrem quedar a les 7:30 a la parada de tram Pont d'Esplugues fent transbord a Palau Reial agafant la L3 del metro.

Quan vam arribar a Passeig de Gràcia, allà ens vam trobar amb la Dolors que ens va fer el control de el que ens havíem preparat el dia abans a casa, i ja teníem unes preguntes contestades que portàvem de casa.
I per fi ens trobarem amb la Margarida, la nostra tutora de crèdit que ens va fer un altre control, i ens va aconsellar del camí que havíem de prendre.



El pla de l'Eixample concebut per Cerdà el 1859 va ser: El pla d'ampliació concebut per Cerdà consistia en donar una especial èmfasi en l'espai i la llum, per això va fer els carrers tant amples, pels 20 m, va limitar a tres pisos d'altura en els edificis i va donar molta separació entre cada illa d'edificis.
Aquestes illes tenien la planta quadrada amb uns 113 m de costat, i nomes tenia que estar construïda en dos dels seus laterals, així la resta quedaven com una zona en la que podessin disfrutar els veïns. Idelfons tenia una bona visió del futur, per això, a cada cantonada hi construïa curiosos xamfrans pensant en la proliferació de vehicles mecànics que circularien per la ciutat, demanar-los millorar visibilitat en els encreuaments.
El pla de Cerdà va trigar anys en ampliar-se i mai va aconseguir fidel en l'original, però això va donar a Barcelona un aspecte totalment nou i amb un monòton disseny modern i quadrat.

En la façana d'aquests edificis hi havia algunes rajoles de la fabrica de rajoles d'Esplugues, La Rajoleta. Les va utilitzar per exemple l'arquitecte Antoni Gaudí i altres grans arquitectes com Domènech i Montaner, Rubió i Bellver o Puig i Cadafalch.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Itinerari Eixample"

Publica un comentari a l'entrada